haflingerforewer

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av iina - 9 juli 2012 23:55

svaren<3

//ina

Av iina - 9 juli 2012 23:31

JAg ör så ledsen för det här men frågorna kmr i en video imorn, dom laddas upp till yputube men jag kan inte vara uppe längre eftersom jag ska upp kl 8, jag blir SJUKT trött då. så datorn får vara på under natten och dom får laddas upp. det är ca 1 timme kvar innan dom är klara!! aja men ni får dom imorn så fort jag vaknar!

Promise.


/ina

Emy

Av iina - 9 juli 2012 22:40

EMY


vi har varit tsm sedan vi var 5 år.

ingen tar det från OSS. ingen tar i från oss 7 år tillsammans!

ingen förstör det.

vänskapen vi har, kmr vi alltid ha.

Vi har bråkat, lovat npn annan att vi inte ska bli kompisar igen MEN vi är oskild aktiga. vi kan inte skiljas. vi är som tvilling systrar, när den ena är glad, är den andra glad, när den andra är ledsen är den andra ledsen.

Emy, kmr du ih¨åg minnena när vi gallopperade på ängen? me indra och raquel? du ramlade av och jag bara skrattade, jag ramlade av och DU skratatde. jag skulle göra vad som helst för att se dig le igen, skratta som förr. MEN DIN FAMILJ vil inte att VI ska vara lyckliga, dom vill inte att deras barn ska ha det bra, vara glad.

JAg vet, jag ser, jag hör, jag förstår, jag lyssnar, jag vill, jag LYCKAS. JAG LYCKAS.

Emy, jag vet att DU och JAG fixar det här på nåt sätt. på NÅT sätt.

ÄVEN om det är det sista vi gör.

13 år idag är du, du fick inte det du önskade, du önskade att altl var bra, att dina föräldrar ville att vi skuööe vara m,ed varann.

13 underbara år, varav 7 var jag med och stöttade dig.

och jag vet att det blir fler år.

JAG OCH DU löser det här.


JAG VILL BARA säga:


Grattis emy, på din 13 års dag.


JAG ÄLSKAR DIG EMELIE EMY JAGESTEDT.


Emelie Emy och ina <3 föralltid.   


/ ina


Av iina - 9 juli 2012 22:36

NU blir det Walander!!!!!!!!!!<3' svaren kmr innan jag går och lägger mig :)  


//////ina <3

Av iina - 9 juli 2012 22:07

svaren kmr nu snart!!!:) och så alla vet klart och tydligt: min kille heter anton, han är 15 år, fyller år i september.

Jag älskar han, så då vet ni!

Hannah kommer imorn, ska bli skojjj <3

det är 7 % på svaren s¨å ni kmr få vänta ett tag!


//ina<3

Av iina - 9 juli 2012 13:00

kom ihåg att i frågestunden är det JAG som svarar ensam.

Emy kan inte blogga nu ju.....................................   


Aja ni får stå ut med mig! :D            





PUSS HEJ


//INA<3

Av iina - 9 juli 2012 11:43

tjaooo bloggen (igen)!


nu ´ska jag skriva om ridpasset med wan och ramona igår.

Vi börjar med ramona.


vi åkte upp med ramona till ridhuset och ja jag jobbade upp henne men uppvärmingen var inte så lång. 15 min kanske?

iaf sen så hoppade vi lite grann, gick skit bra! Ramlade ju av henne förra gången jag hoppade....   

INGET stopp alls! travhoppade henne igår ist för gallopp. jag ville f¨å henne i takt o hon hoppar "före" hindret i gallopp så jag körde trav då, men sen hoppade ajg i gallopp och det gick bra eftersom hon hade fått känna avstånden lite då oxå. Det var VARMT i ridhuset. men vi hade dörren öppen så mkt vi kunde, nessa var väldigt svettig efter!!! sen mötte vi hon som hjälpte mig med magica förr.. dom som äger ridhuset, aja dom frågade om jag köpt en ny ponny och jag sa NEJ. jag bara lånar henne. och då sa hon men köp den där o sälj wan då! o då vart jag SKIT ledsen! nessa är tom ämre än wan, hon är 19 år! jaja jag vart ledsen iaf. jag ska skriva mer om wan i nnästa

inlägg

.

vi lastade nessa och åkte hem och då var wan klar med sakerna när jaG KOM hem. det var bara att åka.


ja nu skriver vi om WAN då.


vi skrittade runt i ridhuset när vi kom, sen travade , han skulle gå böjd och ställd. det gick inte världs  bäst direkt! sen när jag skulle trava MER så började han med att skena runt i ridhuset, SERRI HAN SKENADE! aja han sprang väl 6 varv i full gallopp innan jag fick ner honom till lite lugnare gallopp. han fick springa av sig sen och så skulle vi ju börja hoppa! allt gick hur bra som hellst tills dom som äger ridhuset då kom in med hennes STOR HÄST. då vart wan ?????? sen kom EN TILL häst! och det var e vuxen som red den och jag höll som man skulle! i varven alltå. och hon knuffade lixom in mig och wan i väggen! wan vart jätte rädd för den där hästen var 20 cm högre än wan! hon fortsatte md det men ingen sa nåt. aja wan rev alla hinder som han hoppade. LR VI REV DOM.

ja sen skrittade jag 5 varv kankse o sen hoppade jag av.


Det jag är trött på vet ni vad det är?

DET ÄR ATT wan när han river hindren så skrattar ALLLLLLLLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAA som finns i närheten! och när bommarna rör llite på sig på marken när han travar över dem så fnyser/skratatr *ALLA! jag blir fan skit ledsen! igår när vi var med wan sa hon såhä!r: men du får inte hoppa det där hindret mer för du kmr ha sönder bommarna HAHAHAAHAHAAHAHA sa hon, hela vägen hem GRÄT jag för att VI jag och WAN aldrig kan visa nån att vi  kan! det är så jvla jobbigt!

alla tkr wan är en loser en ful, dålig ponny! men han är så duktig! har vilken haflinger som helst hoppat 120? har vilken haflinjger som helst gallopperat så jvla fort så man inte ser NÅNTING? Wan älskar att galloppera på ängarna! han älskar att hoppa! men det blir inge kul när alla skrattar åt honom! HAN BLIR LEDSEN! JAG BLIR LEDSEN!


Den gångne jag ramlade av nessa och wan var med, så låg jag där och wan kom och buffade på mig och blicken sa: är du okej? ska du rida mig ist? OCH DET VAR PRECIS DET JAG GJORDE!

´Wan är annorlunda.


Älskar dig min fina häst. EN DAG ska VI visa dom. alla dom som tkr det om dig. ska få veta vad VI går för tsm!


Alla ni som inte vet det Ramona=nessa.

Wan=wani xd


// ina <3    


Min underb ara prins <3


//in a

Av iina - 9 juli 2012 11:39

hejhej bloggen!

Vi gör en ny frågestund tkr jag! JAG svarar i videoinlägg. iaf försöker annars svarar jag här.

men BÖRJAAAA FRÅÅÅGGGAAAA DÅÅÅÅÅ!!!!!<3 FRÅGA VAD NI VILL!!!!!!

jag svarar på ALLT. vi får se om det bilir videoinlägg lr skrivet :)


 


// ina <3



Presentation

hej! jag heter ina och jag är 13 år, jag har en egen häst som heter wan som jag älskar mer än nåt annat. han är 13 år, valláck, 147 cm hög!

wan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards